SUGARBIRD RECORDINGS
Sugarbird Recordings is een hybride opnamestudio waar we het beste vintage analoge materiaal combineren met het beste digitale materiaal. Zelf zijn we stapelzot van oude blues, jazz, rockabilly, western swing, honky tonk, manouche, americana, motown, soul, funk, afrobeat … maar dat neemt niet weg dat iedereen hier welkom is.
Door de jaren heen verzamelden we heel wat vintage instrumenten, versterkers en opnamemateriaal, op zoek naar de klankkleur van onze favoriete platen uit de jaren ‘20 tot ‘70. En dat vulden we aan met het beste moderne materiaal. Alles voor een uniek geluid!
OPNAMEMATERIAAL
— PREAMPS —
10 x Studer 961 Mic/Line (1982)
Vortexion 4M/15 Tube pre (4 channels) (1961)
Altec 1567A Tube Pre (4 channels + 1 line) (1960)
Altec 438C Tube Vari Mu Comp/Pre (1961)
— MONITORING —
Focal Shape Twin
Avantone Mixcube
ART Headamp 6 PRO
6x Beyerdynamics DT-770 PRO
— SOFTWARE —
Waves plugins
Softube Plugins
Voxengo Plugins
Izotope RX6 Restauration
Izotope Ozone 8 Mastering
Cubase PRO 10.5
HOFA DDP
— MICROFOONS —
Sennheiser MD421-N (1970) x2
Revox M3500 (70s)
STC Coles 4035 (1961)
Shure 57 (2000) x2
Harp Mic (2000)
Beyer M610 (1967)
AKG D12 (1960)
Nohype LRM1 (2014)
Turner 87 (1949)
Oktava ML16 (1968)
ADK TC-251 (2018)
Line Audio CM 3 (2015) x3
AKG P420 (2014)
…
— OUTBOARD —
Altec 1567A Tube Pre (1960)
Altec 438C Tube Vari Mu Comp (1961)
AML ezP-1A (Pultec Style EQ)
Telefunken Echomixer (Spring Reverb – 1961)
Klemt Echolette Tape Echo S (60s)
IGS Volfram Limiter (FET – double channel)
Summit Audio TLA-100A (OPTO)
Tube-Tech CL-1B (OPTO)
10x Studer 961 EQ’s
— PRACTICAL —
Presonus Quantum 4848 AD-DA
Custom Lynx TT-96 Patchbays
— TAPE RECORDERS —
MCI JH-110A 8 track (1979)
2x Revox G36 Tube (1961)
BACKLINE
Bij Sugarbird Recordings stellen we een grote backline aan oude instrumenten, versterkers en effectpedalen ter beschikking. Vraag naar de beschikbaarheid!
— VERSTERKERS —
2x Gibson BR-6 (1951)
Suprem Amp (60s)
Gibson EH-150 (1938)
Supro Model 34 (1940)
Fender Quad Reverb (1977)
AER Compact 60 Acoustic
Fender Vibrolux (’70)
Oahu Tonemaster Amp (1948)
Guild 50-J (1959)
2x Ampeg Portaflex B-15 (’60)
— GITAREN —
Gibson L-7 (1947)
Gibson L-00 (1929)
Danelectro ’56 Baritone
Fender Jazzmaster (1993)
Blueridge BR-341
Martin D-28 (1970)
— EFFECTEN —
Lehle P-Split, Lehle 3@1, Little Lehle
2x Headway EDB-2 Preamp
EHX POG 2, K&K Pocket Preamp
EHX Cathedral, Xotic RC Booster
Digitech TR-7, Digitech Carcosa Fuzz
Lovepedal Echophonic V2
Lovepedal Babyface Tremolo
Boss TU-2, Boss DD-7 , Boss RC-20
Boss TR-2, Boss GE-7, Sam Ash Fuzzz Boxx (Clone)
T.C. Electronic Vintage Overdrive, Ernie Ball Volume Pedal
Boss DD-20, Earthquaker Effects Nightwire Tremolo
Xotic RC Booster V2
— FOLKINSTRUMENTEN —
Chromaharp
Saga SS-10 Open Back Banjo
Saga SS-10P Banjo
Kentucky KM-1000 Mandolin
Laka Concert Ukulele
— LAPSTEEL GITAREN —
Kalamazoo 6 string
Gibson EH-150 6 string (1938)
Rickenbacker Model B
Rickenbacker Hawaiian Lapsteel
Fender Custom Double 8 (’50)
Fender Custom Triple Neck 8 (’50)
Fender Stringmaster Double 6 (’60)